kolmapäev, 4. mai 2005

Elu nõiakatlas

Muidu elan hästi, isegi toredasti. Ainult kasukas langeb välja ja hanges magades on selline tunne, nagu saba enam polekski.

Kõik see tuleb sellest, kui töötada kollektiivis, mis on sinust sisuliselt 20 aastat vanem. Uskuge mind, see ei ole mõnus. Keegi midagi otse välja ei ütle, aga igal sammul antakse sulle mõista, et kuna sa oled niiiii noor (mõtle pole veel 30-ki!) ja pole üldse erialal (st. laudas) töötanud, siis järelikult ei tea sa ikak mitte kui midagi.
Noh, et kuidas siis et ei tea?? No näiteks:

Juhus nr. 1
Sõitsime autoga Kaijusse (üks koht Raplamaal, Tallinna poolt vaadates 'teisel pool Juurut') . Kuna meil oli autos inimene, kes on seal kandis '20 aastat töötanud ja teab kõiki teid' sain ma üldise halvakspanu osaliseks, kui soovitasin Juuru tee otsast sisse keerata ja sõita sealt, ainult et Juurust mööda. Et tema teadvat täpselt et se puha kruusatee, et tema taeab hoopis paremat ja otsemat teed. Mis tähendas Raplast läbi sõitmist ja siis mööda käänulist ja libedat kruusateed kuni Juuruni, et siis teha parempööre Kaiju peale. Sõit oli ohtlikum ja pikem, tunduvalt pikem.

Juhus nr. 2
Lill hakkas ära kuivama. Ma julgesin öelda, et minuteada on see mingi aine puudus, mis sel moel avaldub, et ma küll täpselt ei mäleta, aga ikkagi .... Mille peale kähvati tigedalt, et mis mina ka asjast teadvat, niikuinii on kahjurid või tuuletõmbus süüdi. Ja küsiti ekspertarvamust meie agronoomi käest. Kes ei teadnud sedagi välja pakkuda. Lõpuks istutati ümber - imestus suur, et pott oli pakuslt juuri täis. (Varasem 'eksperthinnang' oli see, et ega siis draakonipuu ei tohigi suuremas potis olla, kui see tibatilluke, milles ta elas).

Juhus nr. 3
Jutt oli ehitatavast Estonia suurfarmist, planeeritakse 1000 lüpsilehma kohta ning kolmekordset lüpsi. St. probleem just viimasega, et siis lihtsalt on lüpsja tööpäev umbes 4-st hommikul umbes 10-ni õhtul. Ja Aretaja eksperthinang (ikkagi 20 aastat, ei valetan, 30 aastat aretuses töötanud!) oli, et ega ikka ei saa olla, et mitu lüpsjat on grupi peale, sest siis läheb grupp varsti 'läbi'. So. lehmad rikutakse ära. Ikka et üks lüpsja ja teine kes vabu päevi annab. Kui nüüd võtta,e t tööpäev kestab u 18 tundi, siis... Mitu päeva on inimene võimeline tegema oma 18-tunniseid tööpäevi? Järjest? Sisuliselt peab ikkagi sellise koormuse juures olema 3 iimest, st. 1 päev tööl ja 2 vaba, siis mahub ka töö-japuhkeaja seaduse raamidesse ära oma tööajaga. (teadaolevalt võib nädalas olla 40 töötundi, eksoleju.)

Aga mis mina ka tean, ma pole ju kunagi tööl käinud. Noh nii päriselt pole käinud, ainult laua taga passinud. Ja nüüd on mu oma viga, et ma selliste 'pisiasjade' peale solvun. Selliste 'pisiasjade' peale, et mulle pidevalt kinnitatakse, et ma olen loll ja ei tea mitte millestki mitte midagi. Mõnikord, väga-väga harva, tõsi küll tunnistatakse, et ma ikka tean midagi ka, aga .... See tunnistamine on ka siis, kui ma olen sama juttu aastaste vahedega rääkinud. Siis ühel hetkel jõuab sama info ka ajalehe kaudu kohale. Ja siis öeldakse, et jah, näe, ma ka lehest lugesin, et olevat niimoodi ....

Kommentaare ei ole: