kolmapäev, 4. mai 2005

Peale lahingut enam rusikatega ei vehita ehk Tallinna linna tee-ehitusplaanidest

Mingil X-põhjusel on Tallinna linavalitsus ning vähemalt kolmveerand Tallinnas liiklevatest autojuhtidest surmkindlalt veendunud, et kogu Tallinna liikluskorralduse puudujäägi korvab Tartu maantee laiendus Liivalaia ristmikust Peterburi mnt. ristmikuni. Aga et tegelikult on väikese läbilaskevõimega ristmikud ummikute põhjustajaks, see pole kellegi probleem.
Ega see,e t tipptundiel Järvevana ning Peterburi-Tartu mnt. ristmikud tuubil täis on ja autod sealt läbi ei pääse, ei huvita kedagi. Samutinagu seegi, et lohemaod ummikud on Pärnu mnt. Liivalaia-Ameerika ristmikul. Et kui see ülalpool nimetatud Tartu mnt. jupp on autodest tulvil, siis järelikult on probleem ikka Tartu mnt. oma. Ja asi ei ole ju sugugi selles, et Tallinna linn on planeeritud 100X VÄIKSEMA autode hulga teenindamiseks. Noh nii üleüldse. Et probleemid laheneksid, kui:
a) inimesed kasutaksid ainult ühistransporti (mis tähendaks ju teede ehituse raha ühistranspordisüsteemi suunamist, mis autojuhtidele, sh. linnavalituse liikmetele, ei meeldiks)
b) kogu Tallinna linn buldooseriga kokku lükata ja ehitada uus, mis vastaks olemasoleva autodehulga nõuetele (mis ei meeldi Tallinna elanikele, sh. linnavalitussele, sest mida sa valitsed ja kus sa elad, kui linna polegi)

Variant c oleks alustada kogu liikluse parandamist sellest, et kõigepealt teha suured ristmikud korda, eelkõige linnast VÄLJA suunduvas osas. Et noh, et linnast välja saab kergesti, sissesaamist pead ootama. Ja alles siis, kui ristmike läbilaskevõime on suurem kui autosid korraga peale tuleb, siis hakata teid laiendama, et olukorda parandada. PUNKT

Muidugi jääb veel variandi c laiendus C1, kus lõpetatakse kaubanduskeskuste ehitamine nende ristmike äärde, mis nikuinii ei suuda kogu liiklusvoolu teenindada. Muudkas olukorra kergemaks. Lammuttaks veel need, mis juba valmis tehtud, ära ka, oleks veelgi parem ;)

Kommentaare ei ole: