esmaspäev, 7. veebruar 2005

Post-misiganes

Nojahh, ma ikka käin aegajalt surfamas. Internetis. Kord seda samustki post(uum)kristlikku häälekandjat lugedes tuli meelde...

Tagant järgi mõeldes ma arvan, et teglikult olingi mina meie emakeele õpetaja surmas süüdi*. Nimelt oli terve koolikollektiiv veendunud, et ma lähem TÜsse teoloogiat tudeerima. Seda eriti peale seda, kui olin kirjutanud proovikirjadi. St. mitte et proovikirjand süüdi oleks, aga ma kasutasin osavalt proovikirjandiks MeieIsa palvet. Terviktekstina. Sellest sai terve lehekülje kokku! (Nõutud neljast...) See, et ma siiski oma usulised (eel)arvamused loomakasvatusele ohvriks tõin, tuli kõigile üllatusena.
Aga noh, õpetaja oli tasemel. St. eestikeele tundidest ei mäleta ma suurt midagi. Et tekib kahtlus, kas meil eesti keele tunde üldse oli??!!? Aga kirjanduse tunnid olid. Kirjanduses oli hea häid hindeid saada. Tuli kindlad teemad endale selgeks teha ja siis aastast aastasse sama asja vastata, sest igal aastal olid kohustuslikud teemad 'vanakreeka ja -rooma kirjandus', 'keskaegne romantism(vms)' jne. Head hinded garanteeritud.
ükskord ma olin rumal ja tegin kirjandse eksami. Sellest sain ma alles hiljem aru, et eksam tehakse ikka selles aines, mille seis on kehva. Et hinnet parandada, noh. Et kui koondhinne on '5' siis seda ju enam '6'ks parandada ei anna. Niisiis oligi, et uksetaga sain üllatusega teada,e t on olemas ka eesti kirjandus. Piletis oli mingi eesti kirjanduse punkti, mida ma polnud ukse taga lugenud (Siuru v. Arbujad, enam ei mäleta) ja seega vastasin nõrgale '2'le, sis oli inglise romantism, mille õpetajad katkestasid, et 'aitab küll, ega siis nii palju ka rääkima ei pea' ja siis oli kohustusliku kirjanduse punkt, mille vastasin peaaegu et '6'le. Raamatu kohta,mida ma polnud lugenud - *Kellele lüüakse hingekella'. Tundus loetav raamat, aga Hemingway pole mulle suuremat istunud. Mina lugesin Remarci, 'Läänerindel muutusteta'. Hea raamat. Vasta seda ühtemoodi hästi nii siis, kui oled terve raamatu kolm korda kaanest kaaneni läbi lugenud kui ka siis, kui oled ainult sisukokkuvõtet raamatu lõpust lugenud. Koondhinne oli '4', sest esimene punkt läks ikka täiesti allapoole arvestust. Enam ma seda viga ei teinud. Aga ma võtsin vastu otsuse Remarci rohkem lugeda, kui ainult see üks raamat. Kahjuks pole mul viimase 12 aasta jooksul aega olnud seda tõotust pidada.
__________
* Tegelikult oli muidugi avalik saladus** et ta armastas 'mahedamaitselisi nisujooke.
** Avalik, sest seda teadsid kõik, saladus, sest meie klass seda ei teadnud. Minagi sain selle alles peale kooli lõppu teada.

Kommentaare ei ole: