kolmapäev, 24. mai 2006

Jalajälg

Niisiis, leidsin lingi. Kõige müstilisem kogu loo juures on see, et täpselt ühesuguseid vastuseid andes vajad sa täiesti erinevalt maa pinda enda ära elatamiseks ja vastavalt sellele ka vajaks inimkond erinevalt maakerasid, et ära elada. Niisiis, test:

Algandmed: ma olen 21-35 aastane, naine, söön väga palju loomseid saadusi (liha, munad, piimasaadused. Arvatavasti kuulub siia ka vorst), meil on leibkonnas 4 inimest, sööme enamasti pakendamata, kohalikku toitu, elamispind on ~60 m2, kortermaja, majas on elekter, sõidan ühistranspordiga ~150 km kaugusele nädalas, mootorratta ja autoga ei sõida, käin palju jala, aastas tuleb mul 3 lennukilennutundi.

Tulemused:
Soome: Toidu tootmiseks kulub 1,8 ha; liiklusele 4,2 ha; elamisele 0,6 ha; kaupadele/teenustele 4,2 ha; kokku 10,8 ha. Kohalik keskmine (Soomes siis) on 8,4 ha/inimese kohta. Kui kõik elaksid nagu mina, siis oleks vaja 6 planeeti, et inimkond ära elaks.
Poola: Niisiis, Toidu tootmiseks (vastused on TÄPSELT SAMAD!) kulub 1,2 ha; liiklusele 0,2 ha; elamisele 0,4 ha; kaupadele/teenustele 0,7 ha; kokku 2,5 ha. Kohalik keskmine on 3,7 ha/inimese kohta. Kui kõik elaksid nagu mina, siis oleks vaja 1,5 planeeti, et inimkond ära elaks.
Venemaa: Toidu tootmiseks kulub 1,2 ha; liiklusele 0,2 ha; elamisele 0,5 ha; kaupadele/teenustele 0,8 ha; kokku 2,7 ha. Kohalik keskmine on 4,5 ha/inimese kohta. Kui kõik elaks nagu mina, siis oleks vaja 1,5 planeeti, et inimkond ära elaks.

Niisiis. Kui ma elan Soomes, siis ma lihtsalt riigi nime pärast olen keskkonnale ohtlikum kui Venemaal või Poolas elades??? Lihtsalt riiginime pärast?? Minu meelest on test jabur. Kas Soomes jala käimine saastab rohkem kui Poolas? Kas lennuk Sooomes on keskkonnale ohtlikum kui lennuk Venemaal?? Segane värk muarust.

Lisa: Ükskõik millise teise riigi andmete järgi olen ma VÄGA KOKKUHOIDLIK INIMENE, ainult mitte Soomes, kus ma olen kõvasti üle keskmise raiskaja. Kas keegi seletaks selel mulle ära kuidagi???

Kommentaare ei ole: