reede, 18. november 2005

Shokk!

Tegelikult ma ei tohiks spetsiifilist tööalast informatsiooni avaldada. Ma arvan nii. Et ametisaladus ja konkurentsiseadus ja inimeste avalik avalikustamine. (s.o. nende vaimsete võimete avalikustamine). A ma loodan, et kui ma jätan nimed nimetamata, siis 'niikuinii keegi asjast aru ei saa'.

OK, alustame algusest. Kõigepealt lihtsustatud seletus: Kui soovitakse saada kokku arv '6' tehakse järgmised liitmistehted (nö. lihttehe) '3+3';'4+2';'5+1'; '6+0'. Mitte kunagi ei oodata vastuseks '6' järgmistelt tehetelt: '1+1'; '2+1'; '3+1'; '4+1'; '2+2'; '3+2'; '4+1'. Loogiline, kui ma väga valesti pole matemaatikast aru saanud. Nüüd aga edasi teemaga.
Mingit suvalist loomatõugu (või ka taimesorti) aretades seatakse kõigepealt eesmärgid, mida tahetakse saavutada; leitakse meetodid, kuidas eesmärke saavutada; leitakse vahendid, millega eesmärke saavutada. Lihtne. Seda kokku nimetatakse (loomadel) aretusprogrammiks. Niisiis - programmil on kolm põhilist osa - mis seis praegu on, mis on programmi eesmärk ning kuidas saavutada eesmärke.
Täna sain meie, Eesti juhtiva aretusfirma aretusprogrammi lugeda. Sealt puudus ülevaade hetkeolukorrast. Eesmärgid olid väga ilusad ja selged. Aga..... Aretusedu selle programmiga ei saavuta kuidagi. Sest sinna programmi ei ole edu sisse kirjutatud. Sinna on kirjutatud, et "arvu '6' saamiseks tuleb liita arvud '1' ja '3'." Piltlikult öeldes.
Oodatakse tugevat ühe tunnuse paranemist, kuid valikukriteeriumid selleks on seatud alla eesmärgi. Ja aretuses ei ole nii et '3+3=6' vaid pigem on nii, et '7+5/2=6'. Sest geneetika on jõle keeruline asi.

HOW, mina olen rääkinud. Palun asjaosalistelt inimestelt vabandust, aga minu meelest on antud asi nõdrameelsete kirjutatud.

Kommentaare ei ole: