neljapäev, 9. detsember 2004

Kirepuuvili

Sellega oli nii, et mingine noor naisterahvas luges trollis ajakirja. Süvenenult. Hea veel, et kogu aeg tekstile kaasa ei noogutanud otsekui mõeldes:"Jah, nii on see küll, täpselt minu mõte! No jummala täppi läheb!" Loetava lehekülje peal oli hiigelsuur pealkiri: KIRE HOROSKOOP.

Ja mõtted tulid ise minu pähe ja järeldusi-seoseid ma ei loonud, vaid need tekkisid ise.
1. Kui inimese (ja ka koduloomade) horoskoop koostatakse sünnihetke järgi, siis kas kirele koostatakse ka horoskoop tema tekkimise hetke tähtede seisu järgi?? Ja et kui ma ei tea, millal mul tekkis kirg (jäätise ja juustu ja liha vastu), siis millist tähemärki ma peaksin silmas pidama???

2. kirg .... See on ju otsetõlge inglisekeelsest 'passion'ist. Hehh, see asi on nii üks-ühele tõlgitud, et ....

3. Passion ... Kas siis inglisekeelne 'passionfruit' on eesti keeles 'kirevili'?? 'Kireõun' meenutaks liialt 'tüliõuna' ja poleks ka kuigi täpne vaste ... Kirepuuvili, vot mis see on?? Miks nad küll seda puuvilja siis eesti keelde ei või tõlkida??

4. Passionfruit ei ole meie poodides kirevili ainult selle pärast, et poed kardavad, et kliendid kaebavad neid kohtusse .... surnuksnaerutamise pärast!!

Kommentaare ei ole: