esmaspäev, 16. jaanuar 2006

Vapruse ime

Teadust

Aga tegelikult ma olen õnnelik. Ma kartsin oma kallile rääkida oma mõtetest, sest ma ei teadnud, mida tema võiks arvata. Aga ma rääkisin ja .... Tema oli õnnelik, et mina julgesin rääkida ja need ei olnud tema arvates halvad mõtted. Kokkuvõttes sain lihtsalt kinnitust, et ma võin inimesele rääkida kõike, mida ma mõtlen ilma et ta seda ülearuseks peaks või pahandaks.

NV-l käisime Peoleo hotellis sellel "Sütelkõndimisekoolitusel". Ma sain targemaks. Tegelikult ka. Ma sain teada, et ma olen asjadest õigesti aru saanud. Ma ainult ei oska neid arusaamasid ellu rakendada. Või siis ei julge. St. ma võin olla sammas, mis toetab katust, aga ma ei ole nõus ise katus olema. Sütel ei käinud. Mingil hetkel oli korraks tunne,e t läheks, aga kuna riietus oli absoluutselt ebasobiv, siis ei läinud ja pärast enam ei tahtnud ka. Aga kallis käis. Lihtsalt ühel hetkel läks ja kõik. Kuigi hetk varem tunnistas, et ta kardab, kuigi ei kavatse minna.

1. Idee on selles, et sa võid alati leida seda, mida sa parajasti ei otsi. Ning puslet pannakse kokku kild-haaval, mitte tervet pilti korraga.
2. Julgus ei ole see, et sa ei karda - see on hullumeelsus. Julgus on see, kui sa kardad, tunnistad seda hirmu endale ja teistele ja siis .... teed seda, mida sa kardad.
3. Kui sa sisendad endale, et sa saad hakkama, siis sa tõenäoliselt saadki hakkama, kui sisendad, et sa EI SAA hakkama, siis ..... tõenäoliselt ei saagi.
4. Kui sa kardad eesmärgi mittesaavutamist, siis püstita endale ikkagi eesmärk, sest eesmärgi mittepüstitamine ei aita sind kuidagi eesmärgi täitmisele lähemale.
5. Pigem olgu eesmärk natuke kaugemal, kui sa ise reaalseks pead, sest siis sa pingutad rohkem - reaalse tulemause saad igal juhul, aga suurema eesmärgi täitmisel võid ka reaalsust ületada.
6. Kui sa midagi teed, siis tee südamega - nii saab ebameeldivast kohustusest talutav toiming ja kiiremini saab valmis ka.
7. Kui sul on aega teha midagi nii, et sul jääb aega selle ületegemiseks, siis on sul järelikult aega ka nii teha, et ületegema ei pea.
8. Hirm iseenesest ei ole halb - ntks hirm 'sebrade' juures. Aga õpitud hirm halvab tegevust ja takistab eesmärkide saavutamist (ntks, reede 13., vale särgi kandmine jne).

Ühesõnaga oli hea koolitus - ma sain teada, et ma tean kõike. Jääb üle veel nii kaugele jõuda, et see kõik ka ellu rakendada.

Kommentaare ei ole: