kolmapäev, 19. oktoober 2005

Seiklused e. "Noor autojuht" vol. 1

Et siis niimoodi. Käisin autojuhi taotluseks tõedit hankimas. Polikliinikus. Kõigepealt uurisin ARKi kodukalt, et mis ja kuidas ja..... Sain teada, et "alatest tänasest (16. oktoober 2005) ei pea C ja D kategooria autojuhid enam med. komisjoni pöörduma, vaid saavad oma tõendi perearsti käest. Ning kuna kasutusele võeti digitaalne foto, pole vaja enam pilti esitada". OK.
Et mul autokoolis on nõue '1 paberkandjal pilt' siis mul olid pildid kotis olemas, 4tk. Sellest, et perearst väljastab tervisetõendi, ei teadnud polikliiniku registratuur midagi (ma helistasin neile ja küsisin!).
Registratuuris igastahes ütles üks kuri tädi 2 inimest enne mind, et 'täna enam ühtegi autojuhti vastu ei võta!' aga ma sain siiski veel raha ära maksta. Kuri Tädi Registratuurist helistas üles arstile, et 'mul on siin veel kolm autojuhti!'. (arst võtab vastu kella 19:00ni ja kell oli 17:45)
Üleval muudkui istud ja istud ja istud. Ootad ja ootad ja ootad. Ja tunned kuidas vaikselt hakkab mingi paanika tekkima tasemel, et 'issake, ma ei saa hakkama!'.
Lõpuks (umbes 18:15, mäletate veel, arsti vastuvõtt kella 19:00-ni!) jõudis minu järjekord ja...
"Ahhaa... teeme kiiresti ära silmaarsti, et ta läheb muidu ära (ka temal tööaeg kella 19:00-ni!). Nii mis meil on... Prillid, siia tõmbame kohe risti, isikukood..... kas teil pilt on? ahaa.. eks te ise lõikate pärast edasi... nii, minge nüüd ruttu jooksuga kabinett 327!"
Silmaarst oli ... omaette frukt. Vaatas tõsiselt otsa ja küsis, et kas ma prille või kontaktläätsesid kannan. OLEKS mul siis kontaktläätsed, a ma magan ka prillid peas! Noh, kui ma olin (veidi pahselt korratud küsimuse peale) vastanud 'JAH!' nagu altari ees, siis küsiti, etmis number olla võiks. OK, mina vastu, et minu meelest 3,5 või 3,75 miinust. "Kas pluss või miinus??"
Silmad kontrollitud, kadus veel hetkeks teise kabinetti ja siis sain oma paberid tagasi ja 1. kabinettit agasi.
Arstitädi hingas kergendatult (et silmad korras) ja ütles, et 'nüüd meil on aega siin arutada ja kirjutada. Küsis südamehaiguste kohta ja mina vastasin selelle 'ei' le lisaks veelkohe igaks juhuks 3 ei-d. Tema hakkas naerma, küsis, et kas mul epilepsiat on, et sellele ma pole veel (ette) vastanud. No ei ole, noh. Nohistas veel pisut kirjutada ja küsis, et kas ma tahan, et ta mul vererõhku ka mõõdab? OK, mis seal ikka, polegi ammu mõõdetud. Tulemus oli 86/130. Ma tegin juba suu lahti, et Öelda, aga tema jõudis ette. Kuulutas,e t 'täitsa hea rõhk' olevat. Mina muigasin vastuseks, et ma pidin just ütlema, et natuke kõrgetvõitu minu arusaamist mööda. Tema naeratas mesimagusalt, et noh, arvestades, et kõikumine (üleval pool siis) võib olla 120-140. Et see 130 on täitsa hea rõhk. Et noh, liigutada ju võiks end rohkem, aga pole üldse hullu.
Naeratasime rõõmsalt ja soovisime üksteisele head ööd ja kell oli 18:30 kui ma kabinetist minema kõndisin.

Vot niimoodi siis. Vajalikset dokumentidest on puudu veel ainult 'isikut tõendava dokumendi koopia' a sei tohiks probleem olla, et selle tegemine.
A see, et 'perearst väljastab vajaliku tõendi' jutu peale ütles arst, et tema oli selle käskkirja oma lauale saanud alles eile (18. okt.) lõunaks. Kuigi seadus kehtis juba tervelt 1,5 päeva. Neile lihtsalt polnud keegi seda öelnud, et nii on ja peab. VOTT.

Kommentaare ei ole: